:: Ahlan wa Sahlan wa Marhaban Bikum ::

Sunday, October 18, 2009

Selamat Jalan Nenekku

Saya ingin mengucapkan selamat jalan buat nenek saya (Tok) yang bakal meninggalkan tanah air pada 22 Oktober ini bagi menunaikan ibadah haji.

Alhamdulillah, Allah terus melimpahkan rezeki buat Tok untuk melaksanakan tuntutan rukun Islam kelima. Maafkan saya kerana tidak dapat menghantar Tok di lapangan terbang pada hari itu nanti. Hanya telefon sahaja yang menjadi medium sebelum Tok berlepas.

Nenek bersama ayah

Tok adalah nenek saya di sebelah ayah. Nenek di sebelah ibu telah pergi ketika saya berada di Tingkatan 1. Saya sangat menyayangi satu-satunya nenek yang saya ada ini. Apabila berjumpa dan bersalam dengan Tok setiap kali pulang dari kampus, Tok pasti akan memeluk saya erat-erat. Saya doakan agar Tok selamat pergi dan selamat pulang. Doakan untuk saya juga Tok, ketika berada di tanah suci kelak.

Ya Allah, lindungilah nenekku dan para jemaah haji di sepanjang permusafiran mereka. Berikanlah kekuatan dan perlindungan kepada mereka untuk menyempurnakan ibadah haji kepadaMu serta kurniakanlah kepada mereka haji yang mabrur.

Ya Allah, sampaikanlah juga aku dan keluargaku ke sana suatu hari nanti.

Amiinn ya Rabbal 'Alamin.

6 comments:

iqbalsyarie said...

seronoknya dapat tunaikan haji.InsyaAllah harap2 kita semua dapat jadi haji muda...teringin sgt nak g.huhu

TENGKU KHAIRUL IDHAM said...

Semoga nenek akak dpt haji yg mabrur...
Selamat pergi n selamat pulang...

Mak n abah Idham pergi jgak haji tahun ni... Diorang gi November ni...

Smoga kak pon dpt pergi jgak nanti...huhu

Azan Subuh said...

to iqbalsyarie:

insya Allah, mudah2an Allah limpahkan rezeki untuk kita semua.

to idham:

Terima kasih atas doa idham.semoga mak ayah idham pun selamat pergi dan selamat pulang...

doa yg last tu yg paling best tu...terima kasih idham.amiinn ya Rabb!

Kurniawan.q said...

salam sahabat semoga nenek sahabat menjadi haji yg mabrur dan insya Allah, mudah2an Allah limpahkan rezeki untuk kita semua supaya bisa berhaji

Abdul Hakim Bin Baharudin said...

Harap2 tok doc sempat baca posting ni :D

Azan Subuh said...

to kurniawan.q:

terima kasih sahabat, atas doa.ya,mudah2an kita bisa berhaji.

to ust abd hakim:

kalau tok baca mesti dia bangga gambar dia ada kat sini :)

Related Posts with Thumbnails
Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template