:: Ahlan wa Sahlan wa Marhaban Bikum ::


Wednesday, December 10, 2008

AMPUNKAN DOSA KAMI YA ALLAH

Tragedi tanah runtuh di Bukit Antarabangsa

Malaysia ditimpa bencana alam lagi;banjir dan tanah runtuh. Sepanjang saya berada di rumah di Kuala Terengganu pun,boleh dikatakan tiap-tiap hari hujan. Tapi ada juga ketikanya hujan reda,alhamdulillah, ini memudahkan kerja-kerja korban di Eidul Adha ini. Dan alhamdulillah juga, kampung saya dan sekitarnya selamat daripada banjir. Walaubagaimanapun, saya amat bersimpati sekali buat mangsa-mangsa bencana alam ini.Semoga kalian tabah... Sesungguhnya musibah yang menimpa manusia membawa tiga petanda:ujian, kifarah atau bala. Sama-samalah kita renungkan.

Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosa kami...andainya dosa-dosa ini yang menyebabkan turunnya balaMu!

Berita mutakhir,dipetik dari berita harian online.

~Hanya Kuala Terengganu masih bah~

KUALA TERENGGANU: Keadaan banjir hari ini di semua daerah di Terengganu pulih kecuali di Kuala Terengganu yang masih lagi bertahan.

Jurucakap Majlis Keselamatan Negeri berkata di Marang, semua pusat pemindahan banjir ditutup pukul 8 pagi ini dan semua 26 orang yang ditempatkan di situ dibenarkan pulang ke rumah masing-masing.

Katanya di Kuala Terengganu, 91 orang masih berada di tiga pusat pemindahan iaitu Sekolah Bukit Tunggal seramai tujuh orang, Sekolah Tok Jiring (5) dan Sekolah Kebangsaan Kompleks Gong Badak (79).

Beliau berkata air di sungai utama berada di bawah paras normal kecuali di Sungai Chalok, di Jambatan Penarik yang berada pada paras amaran.

Cuaca di sini hari ini cerah. - Bernama

2 comments:

Unknown said...

Rumah saya banjir... Tapi dah surut... :)

Shahibul Afzan Wahab said...

Inna lillah atas musibah...
Alhamdulillah dah surut...
Semoga keadaan kembali sejahtera.

Related Posts with Thumbnails
Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template