:: Ahlan wa Sahlan wa Marhaban Bikum ::

Monday, October 6, 2008

PENYAKIT HATI DALAM PERJUANGAN

Assalamualaikum…
Sahabat fillah…
Kekadang diri ni terasa sangat lemah nak meneruskan hidup...
Kekadang rasa macam dah x betul...
Pening, x stabil dan sebagainya...

Bila hisab2 diri...
Rupa2nya hubungan dengan Allah terganggu...
Amalan ruhiyyah sikit...
Memang hati ni terasa nak buat banyak ibadah...
Tapi lantaran keletihan..
Kepenatan....
Diri ini rasa x berdaya nak buat semua tu...
X tau la macam mana diri ni di pandanganNya….

Ya Allah…
Ampuni hamba ini…
Mengaku berjuang di jalanMu…
Tapi…
Ruhiyyah diri sendiri pincang…
Patutla rasa diri ni tak kuat...
Nak tumbang...

Jadi sahabat2...
Suatu nasihat untuk diri ini dan semua..
Sama2lah kita baiki ruhiyyah kita...
Ubatilah hati yang penawarnya...
Kata Opick, Tombo Hati...
Bila hati sihat, kita pun akan kuat...
Pertama, baca Quran dan maknanya...
Kedua, solat malam...
Ketiga, berkumpul dengan orang soleh...
Keempat, berzikir...
Kelima, banyak berpuasa...

Ayuh, bina kembali iman dan taqwa kita...
Lawan perasaan lemah, malas...
Lawan syaitan durjana,
Moga2 Allah bagi peluang pada kita...
Untuk mendapat keredhaanNya...
Ameen...

‘Dialah yang telah menurunkan ketenangan ke dalam hati orang-orang mu’min supaya keimanan mereka (yang telah ada). Dan kepunyaan Allah-lah tentera langit dan bumi dan adalah Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijakana’. (Surah al-Fath: ayat 4)

No comments:

Related Posts with Thumbnails
Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template